Sundhed

Har du mistet motivationen til at træne? Vi guider dig til at få motivationen tilbage

At få hverdagen til at spille, samt holde træningen i live, kan være noget af det sværeste i verden. Hvis motivationen ikke er der, kan man næsten ligeså godt smide fitnesskortet i skraldespanden. Vi guider dig til at få motivationen tilbage.

Dyrk motion, du synes er sjovt

Ligegyldigt hvad for en slags motion, du finder sjov, vil alt være bedre, end at sidde på sofaen og hænge. Det er derfor vigtigt at du ikke føler dig presset til at gå ned i fitnesscenteret for at træne, hvis det er det som du hader mest. Hvis du generelt synes det er kedeligt at dyrke motion, men føler at du er nødt til det, kan du også vælge at lave andre ting, som måske bruger mere tid på at forbrænde kalorier, men ikke desto mindre, virker godt på dit helbred. Gå tur, hvis det er det du godt kan lide. Snup cyklen på arbejdet, i stedet for bussen og få danset i byen. Alle disse aktiviteter er også motion.

Køb tøj

Ja det kan måske lyde absurd, men at købe tøj, som du tror vil klæde dig, hvis du taber dig lidt, kan faktisk godt motivere dig til at tabe de sidste kilo. Hos Online-mode.dk kan du købe pænt dametøj. Du kan også købe nyt og lækkert træningstøj. På den måde, kan du føle dig lidt lækkert når du træner, og derved blive motiveret til at gå oftere i fitness centeret eller tage ud og løbe en tur.

Start langsomt ud

Mange mennesker tror at det bedste, er at starte eksplosivt ud, med en meget hård træning. Hvis du er nybegynder, er det mildt sagt, rigtig dumt. Chancen for at du får en skade, er markant større, og du kommer til at være så øm, at du ikke orker at udsætte dig selv, for den slags træning igen. Start stille og roligt ud, med træning på 30-40 minutter, og gør det 2 gange om ugen til at starte med. Herefter kan du opgradere til 50-60 minutter, 3 gange om ugen. Det er vigtigt at du starter ud langsomt, da det er en vane, du er i gang med at pålægge dig selv.

Lav et mål og brug det

Det er en rigtig god idé at have et konkret mål for træningen. Ønsker du en bedre kondition? Ønsker du at tabe dig? ønsker du større muskler? Uanset hvad du ønsker at få ud af din træning, er det vigtigt at du sætter et konkret mål og husker dig selv på det, når du ikke orker at træne. Derudover er det også vigtigt, at du roser dig selv, fremfor at slå dig selv oveni hovedet. En lille gevinst, som at tabe sig et kilo, eller ikke at spise slik hele ugen, er alle små succeser, og det er vigtigt at du kan finde ud af at anerkende dig selv. Ellers kan det nemt gå hen og blive en negativ oplevelse for dig.   

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *