Sundhed

Kom godt i gang med træningen

Det er ikke altid at det er lige let at opnå de mål, du sætter for træningen, og det kan der være flere grunde til. Mange mister motivationen i løbet af løbe perioden, enten pga. vinter, manglende resultater eller manglende tid. Derfor har vi samlet nogle tips og tricks til hvordan du bedst kommer i gang.

Motiver dig selv, når du mangler det

Det kan være svært at holde motivationen til træningen uden at du sætter dig nogle mål. Sørg for at sæt dig nogle mål for din træning, det kan være alt i mellem at tabe dig 5 kg, løbe et halvmaraton eller at slå dine kollegaer når i skal ud og løbe DHL. Det er rigtig vigtigt når du sætter dig et mål at du har tænkt over, hvor meget tid du har og hvor realistisk det er at nå det mål. Det er ikke sikkert at det er realistisk at træne op til et halvmaraton inden nytår, hvis du starter i oktober eller november, det kan også være at du har et år til at træne op, men kun har mulighed for at løbe en gang eller 2 om ugen, så når du desværre heller ikke målet.

Vinteren bringer både mørke og kulde med sig, og rigtig mange oplever at miste motivationen til at opretholde deres træning. Hvis du mister motivationen til at ro om vinteren pga. kulden bør du måske overveje at finde en motionsform som du også kan nyde inde i træningscentret i de kolde vinterdage. Det er samtidig også en rigtig god idé at lave træningsaftaler, det kan være med din familie eller venner. Det er langt nemmere at komme i gang hvis der er nogen der står og venter på dig.

Det vigtigste skridt til at holde motivationen oppe, er at du undersøger hvilken sportsgren der gør dig glad. Det er, lige som med alt andet, langt nemmere at gøre noget du holder, så det ikke føles som en sur pligt at hoppe i løbeskoene.

Hold øje med din kost

Hvis du har sat dig et mål for vægttab, er det vigtigt at have fokus på din kost. Det vil være meget svært at nå et vægttabsmål uden at du ændre din kost, så du sørger for at få et passende antal kalorier men stadig alle de nødvendige vitaminer. Dine måltider bør være præget af alle regnbuens farver, så vil du sikre dig at du får alle de vitaminer kroppen har brug for, og du bør samtidig spise mindre kulhydrater i form af pasta, kartofler og lignende. Det kan til tider være svært at kombinere disse, og du kan herved med stor fordel investerer i kosttilskud, så du kan få de byggesten kroppen har brug for her. Med kosttilskud kan du fokusere mere på færre kulhydrater.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *