Sundhed

Sådan får du motivationen tilbage

Det kan være svært at finde motivationen og overskuddet til at komme ud at motionere. Vi ved alle, hvor vigtigt det er, at man dyrker motion. Dog er det ofte noget vi glemmer at sætte tid af til i hverdagen. I denne artikel finder du gode råd til, hvordan du får motivationen tilbage.

Find dig en allieret

For at få motivationen tilbage, kan man med fordel alliere dig med en træningsmakker. Ved at have en træningsmakker kan du både være social samtidig med, at du får rørt dig. For at det hele ikke går op i en kaffeklub, så kan det være en god idé, at I hver sætter jer et mål med jeres træning. Det behøver ikke være den klassiske målsætning med at tabe ti kilo. Dertil er det vigtigt, at man sætter sig realistiske mål, da man nemt kan miste motivationen, hvis man ikke ser hurtige resultater. For at holde motivationen kan i indgå et væddemål om, hvem som først når deres mål. Den person som er først, kan vinde en tur ud at spise eller et nyt sæt træningstøj.

Invester i nyt udstyr

En anden måde hvorved man kan fremkalde sin motivation, er ved at investere i nyt træningstøj. Man får en helt bestemt glæde ved at erhverve sig nyt tøj. Det behøver selvfølgelig ikke at være tøj, så længe det blot er noget, som gavner din træning. Ved at investere i nyt træningsudstyr investere du også i dig selv, så det må man endelig ikke negligere.

Varier din træning

Man kan hurtigt miste sin motivation, hvis man konstant dyrker den samme form for træning. Selvom du elsker at løbe, så sørg for at kombiner din træning med noget andet. På http://www.body-sds.dk/ kan du flere forskellige træningshold, hvor der på hvert hold bliver fokuseret på bestemte ting. Hvis du for eksempel gerne vil have styrket din udholdenhed, så kan det prøve et pafei-hold. Hvis du ikke har det økonomiske råderum til at have et medlemskab, så kan du med fordel investere i en yogamåtte. En yogamåtte er ikke blot tiltænkt til yoga, men den er også ideel hjemmetræning. Er du i tvivl om, hvilke øvelser som er gode at lave på en yogamåtte, så kan du finde masser af inspiration på internettet eller tjekke YouTube, hvor der er videoer, hvor øvelserne bliver vist.

Gør det til en vane

Det er en god idé at gøre din træning til en vane. Det tager omkring tre uger for kroppen til at vænne sig til nye ting og gøre det til en vane. Det er en fordel, hvis man laver en fast træningsrutine præcis lige som, når man børster tænder. Prioriter derfor din træning og skriv det ind i din kalender.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *