Sundhed

Gode og råd og tips til at tage muskelmasse på

Rigtig mange forsøger at øge deres muskelmasse. Det er de færreste, der har held med det. Man ser tit folk, der har trænet i mange år uden nogle nævneværdige resultater.

Det kan være virkelig frustrerende at lægge en masse tid i noget, der ikke udmunder sig i resultater, hvorfor rigtig mange hopper af efter kort tid. Læs videre i det der følger, hvis det er noget, du kan nikke genkendende til.

De gode vaner er alfa omega

Det lyder drastisk, men hvis du virkelig vil opleve resultater indenfor en overskuelig fremtid, er det vigtigt, at du forstår, hvor omfattende et arbejde det er.

Det er en helt ny livsstil, du skal tilegne dig. Det handler om at være meget systematiseret i dine aktiviteter og ikke at prokrastinere bare fordi du ikke lige gider i dag.

Det handler ikke bare om træning. I en formentlig travl hverdag er det svært at få tid til at træne nok, hvis du ikke planlægger. Derfor er det vigtigt, at du har styr på din hverdag. Især din morgen er vigtig, da det ofte er inden arbejde, du har tid til træning.

Det gælder om at finde et godt morgenritual, hvor du sparer tid. Det kan eksempelvis være ved at benytte en barbermaskine i stedet for en skraber, når du skal barbere dig. Ved at klikke her bliver du præsenteret for flere af slagsen.

Spis rigtigt

Alt for mange negligerer vigtigheden af, hvad de putter i munden i forbindelse med muskelforøgelse. Hvis du er seriøs med din træning, er det afgørende, hvad du spiser. Faktisk er det næsten mere afgørende end selve træningen.

Hvis målet er muskelforøgelse, er det vigtigt, at du får indtaget rigeligt kalorier og proteiner. For ikke at famle i blinde bør du undersøge, hvor mange kalorier, du skal have. Det kan du gøre på internettet.

En tommelfingerregel lyder på, at du skal spise protein tilsvarende det dobbelte af din vægt i gram. Det vil sige, du skal indtage 160 gram protein dagligt, hvis du er en mand med et normalt stofskifte på 80 kilo.

Derudover er det vigtigt, at du spiser med jævne mellemrum i løbet af en dag. Du kan ikke bare spise to store måltider. Kroppen kan nemlig ikke optage meget mere end 20-30 gram protein ad gangen. I stedet skal du spise med 2-3 timers interval, hvor du sørger for at få nok protein.

Træn rigtigt

Igen er der alt for mange, der ikke har styr på træningen. Det er de færreste, der har et så indgående kendskab til de forskellige øvelser, og hvordan deres egen krop reagerer i givne situationer, at de kan træne uden planlægning og et decideret program.

Det er derfor vigtigt, at du får lavet sådan et, inden du går i gang. Hertil kan du få hjælp internettet, men det allerbedst ville være at hyre en til at hjælpe dig. Det er nemlig ikke altid at et generisk træningsprogram virker på den enkelte. Hver krop er nemlig forskellig og har forskellige behov.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *