Hjælp hinanden

Sådan kommer du i form igen efter fødslen: 4 simple trin

Mange kæmper med at komme af med de ekstra kilo en fødsel bærer med sig. Men det behøver slet at være så svært og du behøver heller ikke at ofre mange hundrede kroner på et fitness medlemskab. Så hvis du gerne vil komme af med de ekstra kilo på sidebenene så kommer der en kort guide til hvordan du kan opnå dette

1: Gå lange ture med barnevognen

Det vigtigste at huske er at det tager tid før du kommer af med de ekstra kilo selvom du nok ville ønske de kunne forsvinde fra den ene dag til den anden. Men du skal nok indstille dig på at det tager op imod 8 uger. Men i starten er det vigtigt at starte langsomt du for din krop er træt og medtaget efter fødslen uanset hvordan det er forløbet. Derfor kan du passende starte med at gå ekstra lange ture med barnevognen. På den måde får du både forbrændt nogle ekstra kalorier og du får langsomt kroppen i gang igen. Bare sørg for at dit barn har noget passende tøj på. Hvis du leder efter et godt udvalg af børnetøj finder du det her.

2: Få nok søvn

En anden ting der er meget vigtig er at du får søvn nok. Dette kan være svært som nybagt mor men det er stadig vigtigt at du gør forsøget da søvnen hjælper din krop til at restituere og dermed baner søvnen også vejen for at din krop kan hele og blive styrket igen.

3: Lav knibeøvelser hver dag

En tredje ting der er vigtigt er at lave knibeøvelser. Dette kan du gøre fra dag et og det er nødvendigt for at styrke din bækkenbund. Det sørger også for at du ikke kommer til at klat-tisse hvilket er en tilstand mange kvinder døjer med efter fødslen.

4: Efter fire uger; lav moderat til hård vægttræning

Efter de første fire ugers genoptræning bør din krop, hvis du har fulgt disse råd, være klar til at gennemgå større belastninger så her kan du begynde at styrke din krop. I denne forbindelse er det en god ide med både mave- og rygøvelser som du kan lave på gulvet i din stue – eksempelvis imens dit barn sover til middag. Udover gulvøvelser er det også en god ide at gå i gang med moderat til hård vægttræning. Styrketræning er ofte en mere effektiv måde at forbrænde kalorier på da kroppen skal bruge flere resurser på at genopbygge sig selv bagefter. Fordelen ved vægttræning er også at du kan lave disse hjemme hos dig selv og du kan hele tiden være tæt på dit barn.

Du kan få inspiration til mulige øvelser i videoen nedenfor

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *