Sundhed

Mindfullness, en vej til mental velvære.

Rullesten
Fordybelse og sanseoplevelser.

Den nye vej til et mentalt frirum.

Mindfullness er en af de store nye IN-ting, som mange snakker om i forebyggelse af stress og depression, det er vejen til et sundere psykisk helbred og mange sværger til et dagligt frirum hvor de kan fordybe sig i deres lille indre univers hvor de oplever og sanse en aktivitet til det fulde.

 

Krop og sjæl.

Fordybelse
Et kort pusterum i hverdagen.

Mindfullness bliver i nogen henseender brugt på samme niveau som andre alternative behandlingsformer, som homøopati og holisme, hvilket er teorien om at naturmedicin og bestemte typer af mad og drikke -vare er med til helbrede rense kroppen.

Det ses som en forbyggende metode, til at holde stress, depression og lignende lidelser på afstand i deres hverdag. En kort pause med fuld sansefordybelse i én aktivitet, du kommer, nemt og effektivt, væk fra dagens stress og jag gennem eksempelvis en 10 minutters øvelse. Dette lille break giver dig mulighed for at fordybe dig i din egen verden og skubbe omverdenen væk for en kort stund.

 

Pige blomster
Mærk dig selv, oplev duften og lydene.

Hvad er Mindfullness ?

Mindfullness handler om at fordybe sig i en aktivitet og sanse alle aspekter af den aktivitet, hver en muskel der bevæger sig, hver en duft, smag og følelse kroppen oplever, og dermed fordybe sig 100% i denne aktivitet kan man skubbe hverdagens stress og frustrationer langt væk, og kun være i nuet.

 

 

Hvor starter jeg ?

Hvis du er ny til Mindfullness, så er der mange gode videoer og lyd-filer at finde på nettet, hvor du starter med at føle og sanse dig selv og din krop, jo længere du når i processen kan du begynde at bruge det i din hverdagens sysler om det er på arbejdet eller i hjemmet.

Prøv en 10 minutters full body scan her.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *