Sundhed

3 tips til en sundere træning

Du er glad for at komme ned og træne. Det er rart at bruge energi. Faktisk har du mere energi efter en god træning end før.

Og så er det bare ekstra ærgerligt næsten at ødelægge træningen fordi du skal have en kakao med ekstra protein efter træning, mens du prøver at tabe et par ekstra kilo..

Vi ser her på 3 gode tips til at få en endnu sundere træning i stand end du har lige nu:

Drop in ear høretelefoner

Du skal passe på din hørelse – også når du er nede at træne. Især til holdtræninger bliver der konsekvent spillet for høj musik. Du kan dog ikke vide dig sikker selvom du træner alene. Hvis du spiller høj musik i dine in ear høretelefoner i lang tid ad gangen, mange års træning fremad, kan du være sikker på at få problemer med nedsat hørelse.

Hav spist morgenmad

Du træner bedre og med mere energi, hvis du husker at spise morgenmad først.

Mange danskere har en dårlig vane med ikke at spise en morgenmad af betydnig. De tror, de sparer dem kalorier. Men morgenmaden er i virkeligheden dagens vigtigste måltid og det går ud over dit energiniveau og din produktivitet i resten af dagen, hvis du ikke lykkes med at spise en god og sund morgenmad.

Se et godt bud på god morgenmad til din træningsrutine herunder:

Drop sukker bagefter

Sidste tip er måske det vigtigste!

Hvis du træner for at trimme siden og tabe et par kilo må du ikke drikke flere kalorier efter træning end du har smidt under den. En kakao eller proteindrik efter træning er ikke nødvendigt hvis du vil tabe dine kilo og skader faktisk hele missionen.

Drop sukker efter træningen. Spis et par gulerødder og nogle fibre, hvis du er ved at være sulten og glæd dig ellers over, at du lige har trimmet maven takket være din gode times anstrengelse.